Bowe Bergdahl Mengelakkan Penjara, Akan Dibuangkan Secara Dishonorably

Bowe Bergdahl: exclusive footage days before capture by the Taliban (Mungkin 2019).

Anonim

Bowe Bergdahl, sarjan tentera kontroversial yang dipenjarakan dan diseksa oleh Taliban selama lima tahun selepas meninggalkan jawatannya di Afghanistan, tidak akan menghadapi masa penjara, hakim tentera memerintah di Fort Bragg di North Carolina pada hari Jumaat. Sebaliknya, dia akan diturunkan ke persendirian dan tidak boleh dilepaskan dari jawatannya.

Keputusan Bergdahl untuk berjalan kaki dari pangkalan jauh pada tahun 2009, dan penangkapannya yang berikutnya, menyebabkan operasi ketenteraan besar-besaran, yang dituntut oleh pendakwa dalam perbicaraannya menunjukkan sekurang-kurangnya tiga kecederaan serius. Dia dibebaskan pada 2014 apabila Presiden Obama bersetuju untuk menukar lima orang tahanan Taliban.

Peguam pertahanannya berpendapat bahawa pemain berusia 31 tahun itu telah mendapat hukuman yang cukup untuk tidak menjamin masa penjara. Bagi sebahagian besar penawanannya, Bergdahl ditahan dalam sangkar logam kecil dan sering dipukul. Semasa perbicaraan selama tujuh hari itu, dia mengaku bersalah terhadap pembubaran dan salah laku sebelum musuh, suatu kesalahan yang boleh dihukum dengan kehidupan di penjara.

Selepas pengumuman itu, Presiden Donald Trump menghantar tweet yang menyatakan kemarahannya pada keputusan itu.

Keputusan Sergeant Bergdahl adalah satu kehinaan lengkap dan penuh kepada Negara kita dan Tentera kita.

- Donald J. Trump () 3 November 2017

Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai keputusan dan kes di USA Today .

menu
menu