Dikesahkan: Ronda Rousey Akan Berjuangkan Amanda Nunes di UFC 207 dalam Bantamweight Title Bout

Review Film Iko Uwais "Mile 22" Plot Cerita, 4 Cast & Karakter Utama dan Jadwal tayang di Indonesia (Jun 2019).

Anonim

Ia rasmi: Ronda Rousey kembali.

"Rowdy" akan melawan juara banteng UFC semasa Amanda Nunes di UFC 207 di Las Vegas pada 30 Disember 2016, syarikat itu mengumumkan pada hari Rabu.

SHA'S BAAAAAAAAAAACK !! # UFC207 pic.twitter.com/dY7RQnd4w8

- UFC () 12 Oktober 2016

5 Momen Terbaik Dari Persidangan Tekan UFC 205 >>>

Kedua-dua Nunes dan Rousey mengambil Twitter untuk mengesahkan pertarungan itu, dengan Rousey tweeting "#FeartheReturn." Nunes hanya meniru tweetnya "BOOM."

# ufc207 #FeartheReturn # Dec30th #RouseyvsNunes pic.twitter.com/L3xrO8Wmi8

- Ronda Rousey () 12 Oktober 2016

BOOM

Tetapi ia tidak akan menjadi pendakian yang mudah. Dalam pertarungan pertamanya, Rousey akan cuba merebut kembali gelarannya terhadap Nunes, pemain Brazil dengan catatan 13-4 yang datang dari empat kemenangan lurus. "The Lioness, " seperti yang diketahui, telah mengalahkan kekalahan pertama beliau dalam Meisha Tate di UFC 200 pada bulan Julai, ketika dia menuntut gelar juara banteng UFC. Kehilangan terakhir Nunes datang kepada Cat Zingano di UFC 178, kembali pada September 2014.

Pada asalnya, Ariel Helwani dari MMAFighting.com membayangkan pada hari Selasa bahawa Rousey dapat membuatnya kembali "tidak lama lagi."

A nug sebelum saya menandatangani untuk Yom Kippur: mencari lebih + lebih seperti pulangan Rousey akan dimuktamadkan wk ini. Mungkin v. Tidak lama lagi. 12/30 x Nunes.

- Ariel Helwani () 11 Oktober 2016

Terdapat beberapa perbualan bahawa Rousey akan membuatnya kembali di UFC 205 di New York City, tetapi kad perjuangan telah ditetapkan tanpa dia,

Conor McGregor akan mengambil alih Eddie Alvarez dalam pertarungan di UFC 205, yang ditetapkan untuk Madison Square Garden-dan berdasarkan persidangan akhbarnya, pejuang Ireland sangat yakin dengan peluangnya-sementara Tyron Woodley, Chris Weidman, Miesha Tate, dan Stephen Thompson juga akan berada di kad perjuangan.

Eddie Alvarez dan Conor McGregor adalah acara utama UFC 205 anda dan ia tidak boleh datang secepatnya. Www.pic.twitter.com/eICWizeXD0

- Chamatkar Sandhu () 27 September 2016

Presiden UFC Dana White mengisyaratkan untuk kembali ke Rousey, dengan berkata: "Ya, ada peluang besar bahawa Ronda Rousey akan bertarung dengan Amanda Nunes, dan saya yakin Ronda mungkin akan bertarung sebelum akhir tahun, " kata White, menurut Sukan Fox .

Peminat telah menjangka pulangan Rousey selama hampir setahun. Satu pertandingan dengan Nunes-dan satu tembakan untuk menuntut semula gelaran kelas bantamnya-boleh menjadi satu lagi acara utama untuk sukan itu.

UFC Rematches Terbaik Semua Masa >>>

menu
menu