Bagaimana Membina Bonfire

How to make a bamboo tripod using lashings by Alex Chorley, age 10 (Mungkin 2019).

Anonim

Api unggun adalah alat, tetapi api unggun adalah peristiwa. Dengan reka bentuk, mereka adalah kebakaran jangka pendek; Biasanya, anda tidak menyusu selepas ia bermula, jadi ia membakar dengan indah untuk seketika, menembak lidah api yang besar ke arah langit, dan kemudian jatuh ke atas dirinya sendiri dan mati.

Chef Blue Asap Memberi Pelajaran Grilling

Rewind 10 Seconds

Seterusnya

Hidup

00:00

03:51

03:51

Kapsyen Tertutup

Tetapan

Skrin penuh

Membuat seseorang memerlukan satu set kemahiran dan persediaan yang berbeza daripada membuat api unggun. Inilah cara untuk melakukannya dengan betul.

1. Cari Tempat yang Sesuai

Semak dengan jabatan bomba tempatan untuk mengetahui sama ada api api dibenarkan di kawasan yang anda merancang untuk membinanya.

BERKAITAN: 8 Tips untuk Membuang Parti Luaran Musim Panas ini

2. Dapatkan Bekalan Anda dalam Perintah

Menara api terbantut akhirnya akan runtuh-mungkin pada sudut acak. Sangat kritikal api api anda dengan berhati-hati ditempatkan di dalam ruang kebakaran besar yang melingkar daripada kotoran atau pasir yang tidak mudah terbakar, sekurang-kurangnya tiga kali lebih lebar daripada struktur api yang tinggi. Letakkan batu atau bata di sekeliling perimeter ruang kebakaran.

Jerebu dan embers boleh menjadi isu, terutama jika anda menggunakan kayu lembut seperti pain atau poplar dalam campuran bahan bakar anda. Jangan membuat api unggun anda apabila angin tinggi, dan pilih kawasan di mana penghalang udara tidak akan menyala tumbuh-tumbuhan berdekatan atau barang-barang mudah terbakar yang lain. Simpan pemadam api dan bekalan air yang baik di tangan.

3. Kumpulkan Tinder anda

Potongan-potongan pengikat mudah diabaikan dari kulit pohon (kulit birch berfungsi dengan baik) atau daun kering dan rumput. Bonfires bukanlah kebakaran yang selamat, jadi tidak ada yang salah atau tidak akrab mengenai menggunakan akhbar kusut atau komersial yang bermula dengan api. Letakkan penggiling anda di tengah ruang kebakaran.

4. Ikuti Angin

Tentukan cara angin bertiup dan gerakkan anak panah di pasir atau kotoran yang menunjukkan arah angin.

15 Buah Sempurna untuk Minum pada Keempat Julai

5. Membina Tipi

Gunakan nipis, kering (apabila ia bermula dengan api, lebih kering, lebih baik), dari 12 hingga 24 inci panjang di sekitar tinder, meninggalkan pembukaan atau "pintu" dalam struktur di mana anak panah itu, untuk membenarkan udara ke dalam kawasan kebakaran.

6. Membina Tipi Kedua

Kali ini menjadi lebih tebal dan lebih panjang di sekitar tipi pertama, sekali lagi meninggalkan pintu untuk masuk ke dalam kawasan api. Bahan api seperti birch atau pinus membakar dengan cepat dan memberikan banyak cahaya. Kayu keras, lebih padat seperti oak membakar lebih lama dan lebih panas tetapi tidak memberikan banyak cahaya.

7. Kumpulkan dan Bentuk Log Struktur Kebakaran anda

Keluarkan bahagian atas dan bawah setiap log dengan gergaji atau kapak (atau hanya gunakan dua baki empat kali) supaya balak akan bernafas dengan kuat di atas satu sama lain semasa anda menutupnya.

Panduan Insider untuk Membeli Bunga Api Tahun Ini

8. Membina Struktur Kebakaran

Tujuan utama struktur api adalah untuk menyediakan draf, atau kesan cerobong, yang akan meningkatkan intensiti pembakaran dan kuasa nyalaan api besar.

Untuk memulakan, letakkan dua log terbesar di tanah di sebelah tipi, sejajar dengan garis angin. Letakkan dua log berikutnya yang paling berserenjang dengan set kayu pertama, sebelah rata ke sisi rata, pastikan strukturnya stabil. Teruskan membina struktur kebakaran anda dengan meletakkan log pada log supaya kelihatan seperti piramid bertingkat apabila anda selesai.

9. Masukkan Padanan Lurus atau Lighter

Masuk melalui pintu dalam menyalakan api dan menyalakan tempurung di dalam kawasan struktur kebakaran. Tinder ini akan menyalakan penyinaran, yang seterusnya akan menyalakan kayu bakar di tipi luar, dan pada akhirnya, struktur api itu sendiri. Beberapa pembina api unggun menggunakan minyak tanah sebagai percepatan, terutamanya jika kayu anda basah. Itulah pilihan anda, tetapi ambil perhatian dan tidak pernah menggunakan petrol - hanya tidak perlu.

10. Nikmati Kebakaran Anda

Selalu tinggal di luar perimeter lingkaran batu. Sebaik sahaja api anda terbakar, kocok abu dengan air, kacau, dan mengeringkan sekali lagi memastikan tidak ada embers hidup atau pembakaran cinder kekal. Semak kawasan api unggun pada selang waktu untuk beberapa jam akan datang untuk memastikan api itu benar-benar keluar. Apabila anda selesai, kembalikan kawasan api unggun anda ke keadaan sebelum kebakaran.

Lembaran Menipu Undang-undang Fireworks Negeri demi Negeri

menu
menu