Latihan Anda disemak: Latihan Dada Tinggi

3 Jenis Ciuman Yang Harus Anda Hindari Dengan Pasangan (Jun 2019).

Anonim

Semua orang mendapat latihan sendiri-rutin mereka "go-to". Tetapi adakah rutin awak cukup baik? Kami meminta rakan Facebook Fitness Lelaki kami jika mereka mempunyai rutin pembunuh untuk berkongsi dan tertakluk kepada pengawasan pembaca kami. Tangkapan besar? Pasukan pakar latihan kami juga mengkaji semula, kritikan dan tweak jika perlu.

Penyerahan Latihan

Spencer Gull: Lelaki Fitness Facebook Friend

"Saya seorang atlet lama yang bermain hoki, bola keranjang, besbol, dan lacrosse. Saya suka membina letupan dan prestasi otot semasa latihan untuk saiz dan kekuatan.

Latihan saya terdiri daripada wakil yang lebih tinggi dan lebih banyak set drop dan set super. Saya tidak pernah melakukan senaman yang sama, kerana ia membuat gim menarik. Inilah latihan dada saya dan biasanya saya mengambil masa hampir 80 minit. "

Panaskan

30-50 push up, 2-3 set

Latihan 1:

Incline Dumbbell Press
3 set, 4-6 wakil
Drop set untuk 3 berat berbeza yang bertujuan untuk 8-10, 12-15, 15-20 reps.

Latihan 2:

Tolak akhbar Barbell
3 set, 4-6 wakil
Drop set 8-12 reps kemudian superset dengan menekan tekan hammer yang bertujuan untuk 12-15 reps.

Latihan 3:

Dumbbell Press
3 set, 6-8 reps

Latihan 4:

Kurangkan kabel kabel
3 set, 12-15 wakil

Latihan 5:

Incline fly fly
3 set, 12-15 wakil

Penilaian Pakar

Dan Trink CSCS, CPT adalah Pengarah Operasi Latihan Peribadi pada Prestasi Puncak NYC. Semak laman web Trink: TrinkFitness.com. Ikut Trink di Twitter: .

Kelebihan: Spencer, beberapa teori anda tentang latihan berat badan betul-betul betul. Merasakan penguncupan (secara teknikal dikenali sebagai sambungan otot-otot) telah terbukti menjadi faktor dalam meningkatkan saiz dan kekuatan otot. Drops set adalah alat yang berkesan untuk melatih hipertrofi (mendapatkan massa) kerana mereka meningkatkan jumlah (jumlah kerja) dan tekanan metabolik dalam otot. Saya suka bahawa anda memulakan latihan dengan set rep yang lebih rendah dan melakukan kerja rep yang lebih tinggi pada akhirnya. Anda juga seolah-olah memahami konsep melakukan latihan yang paling mencabar terlebih dahulu (dalam kes ini kecenderungan dan penurunan akhbar) dan fly secara teknikal kurang menuntut pada akhirnya. Itulah pengaturcaraan yang kukuh.

Cons: Drop set benar-benar akan digunakan dengan berhati-hati kerana mereka sangat menuntut sistem saraf anda. Cuba pergi dengan hanya satu dalam set terakhir latihan pertama atau dua anda. Pada masa ini anda mempunyai 5 latihan, 12 set dan 6 set drop untuk satu kumpulan otot - bahawa jumlah banyak tidak meninggalkan ruang untuk banyak intensiti dalam program latihan anda dan mungkin sukar untuk pulih dari. 80 minit juga senaman yang agak panjang, terutama jika anda hanya memberi tumpuan kepada dada. Sama ada mengetatkan perkara dengan mengurangkan bilangan latihan atau berfikir tentang termasuk kumpulan otot sekunder dalam senaman ini

Keseluruhan: Walaupun beberapa pemikiran anda masuk akal, ada yang berasal dari tanah "bro-sains" dan hanya tidak disokong oleh penyelidikan atau digunakan oleh lelaki yang paling kuat di gym. Melontar di sebuah superset di sini, mengubah gerakan di sana, sambil menarik, menjadikannya sangat sukar untuk memantau dan menentukan kemajuan. Dan cuba membina jisim dan daya tahan dalam setiap senaman bukan cara yang paling berkesan untuk melakukannya. Pilih satu matlamat (saiz, kekuatan, kuasa, kapasiti kerja) dan ikuti semua yang anda miliki selama 4 minggu. Kemudian menilai semula tempat anda dan pergi selepas matlamat lain untuk 4 minggu akan datang. Jika anda terus berusaha untuk mengejar setiap kualiti kekuatan anda mungkin tidak akan menangkap apa-apa.

menu
menu